یک مقام کاخ سفید گفت «جو بایدن» امید دارد که در ماه‌های باقی‌مانده از ریاست‌جمهور خود، شاهد حصول آتش‌بس در جنگ غزه باشد.

 بایدن در ماه‌های پایانی بر آتش‌بس غزه تمرکز دارد

«جف زینتس» رئیس کارکنان کاخ سفید گفت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد در ماه‌های پایانی ریاست‌جمهوری خود به تلاش برای حل‌وفصل مناقشات جهانی از جمله جنگ‌های غزه و اوکراین ادامه دهد.

او در گفت‌وگو با خبرگزاری آکسیوس به اقداماتی که بایدن در ماه‌های آینده بر آن‌ها تمرکز خواهد داشت، از جمله «دستیابی به توافقی برای آتش‌بس در غرب آسیا، کمک به اوکراین در دفاع از خود، و ادامه رقابت با چین» اشاره کرد.

این مقام کاخ سفید همچنین گفت بایدن می‌خواهد ضمن افزایش سرمایه‌گذاری در ائتلاف‌های جهانی ایالات متحده، بکوشد تا جایگاه این کشور به‌عنوان «ملت لاینفک» را تحکیم کند.

زینتس با اشاره به حمله حامیان «دونالد ترامپ» به کنگره ایالات متحده در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، گفت بایدن زمانی روی کار آمد که ایالات متحده یک شورش را پشت سر گذاشته و در صحنه جهانی منزوی شده بود، اما امروز «قوی‌ترین اقتصاد جهان» را داشته و در سیاست داخلی عملکرد خوبی را ثبت کرده است.

او همچنین در ادامه به تمجید از اقدامات بایدن در متحد کردن غرب علیه روسیه در جنگ اوکراین پرداخت و گسترش ناتو را یکی از دستاوردهای آمریکا در دولت بایدن دانست. این در حالی است که روسیه عامل اصلی حمله خود به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ را نزدیک‌شدن ناتو به مرزهای این کشور عنوان کرد و به اوکراین هشدار داد از گسترش نفوذ غرب جلوگیری کند.

انگاره «ملت لاینفک» یکی از مضامین برجسته سیاست خارجه «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه اسبق ایالات متحده است که معتقد بود اگر آمریکا نباشد، جهان توان اداره خود را نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.